سفارش تبلیغ
صبا ویژن

alasht

صفحه خانگی پارسی یار درباره

یادداشت های یک دختر ترشیده

ازدواج: همت یا قسمت؟


علاقه مندم دوستان عزیز متاهل، ضمن شرح مختصری از نحوه آشنایی با همسرشان، به این سوال جواب بدهند که همت را در شکل گیری این ازدواج موثر می دانند یا قسمت را؟
ترجیح آن است که نگویند هردو را

یادداشت های یک دختر ترشیده

ازدواج: همت یا قسمت؟


علاقه مندم دوستان عزیز متاهل، ضمن شرح مختصری از نحوه آشنایی با همسرشان، به این سوال جواب بدهند که همت را در شکل گیری این ازدواج موثر می دانند یا قسمت را؟
ترجیح آن است که نگویند هردو را!


آنی ظرف نمی شوید!


توی رستوران، همکارانم در مورد نظر شوهرانشان راجع به شستن ظرف، حرف می زدند. یکیشان گفت:" شوهر من می گوید ظرف نشور، ظرف ها را بریز بیرون و یک دست دیگر بگیر!" آن یکی گفت:" اما شوهر من می گوید اگر ظرف نشستی خودت برو بیرون!"...
من گفتم:" شوهر من که اصلا نیامده مرا بگیرد مبادا بیفتم به زحمت و مجبور شوم ظرف بشویم!"!


زن بگیر، دکترا ببر!


این که مسوولان گفته اند بیست درصد سهمیه کنکور تحصیلات تکمیلی به متاهلین اختصاص داده می شود، ما را به چند نتیجه گیری متفاوت می رساند:

?. مسوولان، یک جورهایی به متاهلین مانند جانبازها و اسرا نگاه کرده اند. لابد از نظر آنها ازدواج به معنی از دست دادن بعضی اعضای کارآمد بدن مثل مغز و اعصاب و روان یا مشابه اسارت در زندان تاهل است و بنابراین باید سهمیه ای برای آن در نظر گرفت. در واقع چون ازدواج، به معنی مسوولیت ها و گرفتاری های متعدد است، مسوولان نخواسته اند مصیبت درس خواندن را هم به مجموعه مشکلات متاهلین اضافه کنند و در این مورد یک آوانس اساسی به آنها داده اند، چرا که کمبود فرصت و فراغت فکری متاهلین برای مطالعه و استفاده از آی کیو و استعدادهای فردی، از نظر مسوولان، یک جور ناتوانی ذهنی حساب شده است. خدایی اش اگر مسوولان مربوطه به ظرافت این نکته سنجی آفرین بگویند، ما راضی می شویم کل صد درصد سهمیه را بدهند به متاهلین عزیز، برود پی کارش!

?. همان طور که گاهی اوقات بعضی ها متوجه ارتباط گودرز با شقایق نمی شوند، مسوولان مورد نظر هم نتوانسته اند تمایزی بین کارکرد اعضای حیاتی بدن قایل شوند و خیال کرده اند هرکس برفرض، فلان چیزش خوب کار می کند، بهمان چیزش هم خوب کار می کند! در حالی که با سیم رابط هم نمی شود بعضی چیزها را به هم ربط داد و دانشجویان متاهل، لزوما دانشجویان بهتری نیستند تا شایسته اعطای امتیاز ویژه ای باشند.

?. مسوولان با این کار خواسته اند تجرد را تشویق کنند، چون همان طور که ملاحظه می فرمایید، هشتاد درصد سهمیه کنکور تحصیلات تکمیلی به دانشجویان مجرد، و تنها بیست درصد از آن به دانشجویان متاهل اختصاص داده شده است!

?. مسوولان می خواهند سر متاهل ها به کتاب و درس و مشق گرم شود تا آنها زیاد فکر و خیال نکنند و نفهمند چه بلایی به سرشان آمده. مجردها دل مشغولی ها و تفریحاتی به مراتب بیشتر و بهتر از درس خواندن دارند.

?. مسوولان خیال می کنند تحصیلات تکمیلی برای زن و بچه مرد عیالوار، نان و آب می شود که اگر این طور می اندیشند، معلوم می شود از پایه و اساس در مورد تحلیل ارتباط میان تحصیل و تخصص با درآمد در مملکتمان، به بیراهه رفته اند.

?. اصولا از نظر مسوولان مهم این است که جوان ها به هرجور ازدواجی تشویق شوند، حتی ازدواج صوری و مدت دار به منظور پیشرفت تحصیلی.

شعر مرتبط:
بارها پرسیده ای از من چرا
بین این زنها گرفتم من تو را
آن گرفتن گر مرا بدبخت کرد
درعوض اینک گرفتم دکترا!


عشق و ازدواج!


"عشق، آسمان پرستاره ای است که آدم به زیبایی اش خیره می شود و ازدواج، چاهی است که (در نتیجه همان سربه هوا بودن!) در آن می افتد!"


شما شبیه کدام سیاستمدار هستید؟!



دوستی" این تست " را برایم فرستاده که با پاسخ به تعدادی از سوالاتش، مشخص می شود شما به کدام رهبر سیاسی شباهت دارید. ما تست سیاسی هم که می زنیم، جواب های بی ناموسی بهمان می دهد. آن وقت یک عده به مطالبمان گیر می دهند که این جوری ننویس و آن جوری بنویس... آخر عزیزان من، چه کار کنیم؟ این چیزها توی خونمان است!(منظورم هنجارشکنی و ریسک پذیری است!)




 


زمانی برای هستی مست ها!


اخیرا سر ناهار با همکارانم حرف های بالای هجده سال می زنیم!
امروز یکی از آنها گفت:" مثل این که زمان ناهار، چنین حرف هایی را می طلبد!" من بلافاصله دست ها را بالا بردم و دعا کردم:" خدایا زمان این حرف ها را برای ما از وقت ناهار به وقت شام موکول بفرما!"


لمس العماره!


دمای رفاه من
دمای آغوش توست!


رابطه کما با ازدواج!


با توجه به دو خبر زیر، در هر سوال، گزینه درست را انتخاب کنید.

"در واشنگتن، زنی پس از مدت ها در کما بودن به هوش آمد و بلافاصله گفت:"می خواهم با همسر سابقم ازدواج کنم!"
یک مرد چینی که در سانحه تصادف دچار فراموشی شده بود، به تدریج دوباره همه را به یاد‌آورد به جز همسرش!"


***
?. کدام نتیجه درست است؟
الف. آدم که به هوش می آید، هوش هم به آدم می آید، یعنی به آدم برمی گردد!
ب. رفتن به کما فعالیت مغز را مختل می کند، اگرچه به هوشیاری بینجامد.

?. کما انسان را از کدام اقدام گذشته اش پشیمان می کند؟
الف. طلاقش
ب. ازدواجش

?. چه تفاوتی بین عوارض کما در زنان و مردان وجود دارد؟
الف. کما زنان را سرعقل می آورد و به مغز مردان آسیب می رساند.
ب. کما مردان را سرعقل می آورد و به مغز زنان آسیب می رساند.

?. چه ارتباطی بین کما و ازدواج وجود دارد؟
الف. یک دوره فرو رفتن در کما انسان را به همسرش علاقه مند می کند.
ب. یک دوره فرو رفتن در کما انسان را از همسرش بیزار می کند.

?. با بیشتر شدن سوانح منجر به آسیب مغزی، آمار چه چیز دیگری بیشتر می شود؟
الف. ازدواج
ب. طلاق

?. باید از احتمال کدام رویداد بیشتر ترسید؟
الف. این که در واشنگتن مردم اتفاقات گذشته را فراموش نکنند.
ب. این که در چین مردم اتفاقات گذشته را فراموش کنند.


وقتی آنی با خواستگارش در مهتاب قدم می زند...


- آنی... زیر نور ماه چقدر زیبا به نظر می رسی!
- در این نور که حتی تو هم زیبا به نظر می رسی!!